Putera Tidur Di Jalanan?

Mesti korang x percaya apa yang korang baru lihat diatas..sungguh ianya memang Putera William. Putera yang berjiwa rakyat ini sanggup tidur dalam beg tidur di samping sekumpulan Blackfriars berdekatan tong sampah sekitar jambatan di ibu kota England minggu lalu, dalam salah satu acara yang diselenggarakan oleh amal tunawisma Centrepoint.

Pertubuhan chief executive şeyi Obakin tidur di samping Putera kacak itu,semua mereka yang selama ini tidur di "tempat tidur kecemasan" itu amat berbesar hati dengan kesanggupan sang Putera yang selama ini biasa beradu ditilam yang empuk malam itu bermalam disamping mereka..dengan girangnya mereka berkata hairiest datang..

Bagi xoxo sendiri pun rasa x sanggup nak lakukan, ianya ibarat pengalaman yang menakutkan. Keluar dari tempat tidur yang nyaman dan selesa. Tidur diluar sana pada malam yang sangat dingin, dengan suhu turun ke mines 4 celcius?.grr..sejuktu.

Namun bagi Prince William dia bertekad untuk melakukannya sebagai [Centrepoint] pelindung dalam rangka untuk meningkatkan kesedaran akan masalah masyarakat jalanan dan dia boleh memahami serba sedikit bagaimana keadaan hidup mereka yang selama ini tidur disiring jalan ,melewati malam demi malam.

Pada mulanya, chief executive Centrepoint mencabar Putera untuk mengalami sendiri bagaimana menjadi tunawisma (gelandangan/org x berumah)untuk satu malam. Malah Mr Obakin mengatakan dia tidak terfikir kerajaan akan menerima cabaran tersebut.

Cabaran tersebut berlaku selepas Putera, 27,berkata dalam ucapannya Centrepoint's ke40 tahun, tahun ini. Mencabar organisasi untuk menggandakan usahanya untuk menamatkan pemuda tunawisma.

Turut serta bersama William setiausaha peribadi, Jamie Lowther-Pinkerton, mereka hanya tidur di atas kotak terpakai ditepi jalan, tengah malam Rabu lalu.

Putera William berkata keesokannya pada media:
"Saya belum pernah bahagia untuk menyambut fajar"

Setelah puas keliling di West End, Putera pergi ke Centrepoint di sekitar Greece Street pusat di mana beliau memasak sarapan untuk sekelompok pemuda tunawisma dan bercakap-cakap dengan mereka serta kakitangan.

bertuahnya siapa yang dapat Putera ni..
xoxo nak mimpi P.William lak lepas nie huhu.

0 comments:

Post a Comment